خرید آنتی ویروس

آنتی ویروس یک نرم‌افزار کامپیوتری است که از اسناد، اطلاعات، تصاویر و به‌طور کلی تمام داده‌های مهم کاربران در برابر حملات هکرها و هزاران بدافزار محافظت می‌کند.

فرقی نمی‌کند که کاربر خانگی باشید یا سازمانی، در هر صورت سیستم شما بعد از چند دقیقه اتصال به اینترنت، در معرض خطر ویروسی‌شدن قرار می‌گیرد، بنابراین برای حفظ اطلاعات خود به آن نیاز خواهید داشت.

خرید آنتی ویروس

معرفی انواع آنتی ویروس‌ها

محصولات ضد ویروس‌ از لحاظ نوع کاربری به 4 گروه اصلی تقسیم می‌شوند:

خانگی و عادی
شرکتی و حرفه‌ای
تحت شبکه سازمانی
مخصوص شبکه‌های بسیار بزرگ و با ویژگی‌های امنیتی خاص

اما نکته قابل توجه این است که کاربری این نرم­افزارها به 3 صورت معمولی، اینترنت سکیوریتی و حفاظت کامل انجام می­گیرد که در ادامه به معرفی و بررسی تک­تک آنها می­پردازیم.

معرفی آنتی ویروس‌های معمولی (Antivirus)

این محصولات یک حفاظت حداقلی را برای کاربران فراهم می‌کنند و ویژگی‌های اضافی ندارند؛ پس برای کاربرانی که از اینترنت استفاده نمی‌کنند مناسب خواهند بود. قیمت آنها نیز معمولا از انواع دیگر پایین‌تر است.

معرفی اینترنت سکیوریتی­ها (Internet Security)

ضد ویروس‌ اینترنت سکیوریتی کمی از نوع قبل کامل‌تر است و در واقع به‌صورت پایه‌ای شامل تمام ویژگی‌های ضد ویروسی، فایروال و آنتی اسپم (ضد هرزنامه) می­شود.

برخی از شرکت‌ها مانند نود 32 به این گروه از محصولات خود ویژگی‌های بیشتری مانند کنترل والدین بر فرزندان، حفاظت از اطلاعات حساس، بهینه‌سازی سیستم و مدیریت پسوردها را نیز اضافه کرده­اند.

منظور از آنتی ویروس­های حفاظت کامل چیست؟

این محصولات علاوه‌بر قابلیت نصب بر روی دستگاه‌های دیجیتالی مختلف با سیستم عامل‌های متفاوت، همه ویژگی‌های امنیتی مورد نیاز کاربر را دارا هستند.

از این رو به این دسته از آنتی­ویروس­ها، Total security یا maximum security گفته می­شود. زیرا میزان حفاظت آنها از اطلاعات به حد مطلوب می­رسد.

همچنین لازم به ذکر است که سایر امکانات آنها را می‌توان در مقابله با همه تهدیدهای دیجیتالی، داشتن ویژگی‌های فایروال، بهینه‌سازی سیستم و پشتیبان‌گیری آنلاین براساس کلود و مدیریت پسوردها خلاصه کرد.

چگونگی بررسی و رتبه‌بندی آنتی ویروس‌ها
سایت‌های معتبر برای مشخص‌کردن آنتی ویروس برتر بازار، ساعت‌های طولانی را به بررسی، تست و تحقیق در مورد آنها اختصاص می‌دهند. بنابراین در ادامه خلاصه‌ای از فاکتورهای بررسی‌شده و در انتها نتایج حاصل از آنها را خدمت شما ارائه خواهیم داد.

قدرت شناسایی و حذف ویروس

یکی از مهم‌ترین مواردی که در این رده‌بندی لحاظ می‌شود، قدرت شناسایی، مسدود‌کردن و از بین‌بردن تهدیدات اینترنتی است. این تست علاوه‌بر تعیین توانایی نرم‌افزار در شناسایی تهدیدات شناخته‌شده، سرعت حذف آنها را نیز بررسی می‌کند.

استفاده از منابع سخت‌افزاری

علاوه‌بر قدرت ویروس­کش در مقابله با بدافزارها، این نکته بسیار مهم به‌نظر می‌رسد که بدانیم نرم‌افزار تا چه میزان از منابع سخت‌افزاری کامپیوتر را به خود اختصاص می‌دهد. علت این است که ایجاد حتی یک لگ کوتاه توسط نرم‌افزار امنیتی، می­تواند باعث ایجاد اختلال در فعالیت‌هایی مانند بازی‌کردن، تماشای ویدئو و ارسال فایل‌ها شود.

حفاظت از اطلاعات

شاید اساسی‌ترین و مهم‌ترین وظیفه یک ضد ویروس مقابله با بدافزارها باشد. اما این نرم‌افزارها باید ابزارهای مدیریت رمزی که تمامی پسوردهای شما را در یک محیط امن ذخیره می‌کنند را به­کار بگیرند.

از آنجایی‌که با استفاده از نرم‌افزارهای مدیریت رمز شما می‌توانید تنها با یک رمز اصلی به همه پسوردهایتان دسترسی داشته‌باشید، از یک نرم‌افزار قدرتمند مانند نود 32 استفاده کنید تا از احتمال هک­شدن توسط سایت‌های جعلی تا حد امکان جلوگیری کرده ‌باشید.

 

خرید آنتی ویروس مناسب

یک نرم‌افزار امنیتی خوب باید از 3 ویژگی زیر برخوردار باشد:

محافظت زنده و آنی: به این معنی که نرم‌افزار شما همیشه باید روشن و در حال مانیتورینگ و بررسی فعالیت‌ها و پردازش‌ها باشد.
به‌روزرسانی خودکار: آپدیت خودکار برای شناسایی و محافظت در برابر ویروس‌های جدید بسیار حیاتی است.
آنالیز اکتشافی: نرم‌افزار باید دائما به­بررسی فایل‌ها برای یافتن ویروس‌های ناشناخته طبق الگوریتم‌های کشف ویروس‌ها مشغول باشد.
در ادامه به معرفی و مقایسه 2 مورد از کاربردی­ترین آنتی­ویروس­های دنیا که ویژگی­های گفته­شده را دارا هستند خواهیم پرداخت.

معرفی نود 32 و کاربردهای آن

شرکت ESET در سال 1992 در براتیسلاوا اسلواکی تأسیس شد. این شرکت جوایز بسیار زیادی را برای محصولات امنیتی خود دریافت کرده ‌است.

نود 32 و سایر محصولات این شرکت، بیش از 110 میلیون کاربر در سراسر دنیا داشته و مورد استقبال گسترده کاربران و متخصصان حوزه تکنولوژی قرار دارد.

معرفی بیت دیفندر
شرکت Bit defender در سال 2001 در بخارست رومانی تأسیس شد. این شرکت در سال 2019 از سمت آزمایشگاه AV-Comparatives لقب بهترین ضد ویروس سال را به­خود احتصاص داد. بیت دیفندر در بیش از 150 کشور دفتر و کاربر دارد.

مقایسه نود 32 و بیت دیفندر

حال که به­صورت کلی با این 2 نرم­افزار آشنا شدید، نوبت به مقایسه آنها از نظر قیمت، سازگاری و کارایی می­رسد.

قیمت
قیمت جهانی نود 32 پایین‌تر از بیت دیفندر است. در ایران رنج قیمت آنتی ویروس یک کاربره اینترنت سکیوریتی بیت دیفندر بین 379000 تا 600000 تومان متغیر است. در حالی که لایسنس یک کاربره اینترنت سکیوریتی نود 32 از 249000 الی 500000 تومان به­فروش می‌رسد.

سازگاری
هر 2 مورد با سیستم عامل­های ویندوز، مک و اندروید سازگاری دارند. اما سازگاری نود 32 با سیستم عامل لینوکس بیشتر است. در حالی که بیت دیفندر این شدت از سازگاری را در سیستم عامل­های IOS از خود نشان می­دهد.

البته لازم به ذکر است که بیت دیفندر در MacOS با محدودیت­های قابل توجهی مواجه است.

شناسایی بد افزار
از نظر شناسایی بد افزار و کارایی، این 2 ضد ویروس به­شدت با یکدیگر در رقابت هستند. به ­طوری که طی یک آزمایش عملکرد نود 32 و بیت دیفندر را مورد بررسی قرار دادند و نتیجه به گونه­ای بود که هیچ یک از آنها بر دیگری پیروز نشد.

جمع‌بندی

برای جلوگیری از ایجاد اختلال توسط بدافزارها و ویروس‌ها، در سراسر دنیا از نرم‌افزار‌های امنیتی جهت حفظ اطلاعات و داده‌های کاربران استفاده می‌شود. به این ترتیب خطر هک‌شدن و از بین‌رفتن اطلاعات در سطح شبکه به­شدت کاهش پیدا کرده و هکرها قدرت سودجویی از داده­های مختلف را از دست می­دهند. به ­همین دلیل رقابت بین سازنده‌های این گونه نرم‌افزار‌ها برای فروش محصولات زیاد است و معمولا توسط وب‌سایت‌های معتبر رده‌بندی و بررسی می‌شوند.

بنابراین اگر بخواهیم بهترین آنتی­ویروس را از نظر قیمت، کارایی، رابط گرافیکی و قدرت ویروس­کشی به شما معرفی کنیم، باید به نود 32 اشاره­ای داشته باشیم. این ضد ویروس با توجه به قیمت مناسبی که دارد، توانایی حفظ حریم خصوصی و مراقبت از اطلاعات شما را در سطح شبکه دارا است.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *