اگر حساب واتس اپ شما هک شده است، اینجا راهکار برای بازیابی آن است.

اگر حساب واتس اپ شما هک شده است، اینجا راهکار برای بازیابی آن است.

متا (قبلاً فیسبوک) از سال ۲۰۰۹ سرویس پیام‌رسان واتس اپ را در اختیار دارد. مقابله با پیام‌ها یا تماس‌ها، واتساپ به امکانات بیشماری مانند تماس بین المللی رایگان با استفاده از اینترنت و رمزنگاری انتها به انتها دسترسی دارد که بسیاری از ما بدون آن نمی‌توانیم زندگی کنیم.

اما اگر حساب واتساپ شما هک شود، ممکن است زندگی شما را تحت تاثیر قرار دهد.. برای کشف این که حساب واتساپ شما هک شده است و یادگیری راهنمای قدم به قدم برای بازیابی حساب خود، ادامه مطلب را مطالعه کنید.

 

چگونه می‌توانم بفهمم حساب واتس اپ من هک شده است؟

این احتمال وجود دارد که حساب واتساپ شما در مقطعی هک شود. به هر حال، این یک سرویس پیام رسانی بسیار محبوب است که آن را به هدف اصلی هکرها برای انجام حملات سایبری خود تبدیل می کند.

بیایید به علائم محتمل هک شدن حساب واتس اپ شما نگاه کنیم.

فعالیت غیر معمول

آیا به طور ناگهانی متوجه شده‌اید که تعداد پیام‌های واتساپی که از افرادی می‌گیرید که نمی‌شناسید یا از افرادی که دیگر در لیست مخاطبین شما نیستند، رو به افزایش است؟ این ممکن است نشانه‌ای از هک شدن حساب واتس اپ شما باشد.

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید، مربوط به پیام‌هایی است که شما ارسال کرده‌اید. اگر ببینید که یکی از این پیام‌ها (یا چندین پیام) به اطمینان کامل شما نیست که خودتان آن‌ها را فرستاده‌اید، ممکن است حساب واتس اپ شما هک شده باشد.

اگر تعداد پیام‌هایی که از واتساپ می‌گیرید در مورد تغییر رمز عبور یا درخواست تأیید هویت نامعمول است، حتی اگر مطمئنید که شما هیچ چیزی در حساب واتساپ خود تغییر نداده‌اید، باید زنگ هشدار را به صدا بیاورید.

دیگر نمی توانید وارد حساب کاربری واتس اپ خود شوید

آیا تا به حال چندین پیام با یک کد تأییدیه از واتساپ دریافت کرده‌اید، اما آنها را نادیده گرفته‌اید؟ مشکلات فقط چند قدم دور هستند زیرا شما برای ثبت دستگاه جدید با واتس اپ، فقط به چنین کدی نیاز دارید – و اگر شما نبودید، کی است که سعی می‌کند؟

اگر اینگونه پیام‌ها را نادیده بگیرید، ممکن است خود را در وضعیت بیرون شدن از حساب واتس اپ و عدم توانایی برای ورود مجدد به حساب خود، پیدا کنید – نشانه‌ای آشکار از هک شدن حساب واتس اپ شما.

 

دستگاه های ناشناس به حساب واتس اپ شما متصل شده اند.

 

آسان است بررسی کردن اینکه آیا دستگاه‌های ناشناخته دیگری به حساب کاربری شما متصل شده‌اند یا خیر. روش زیر را دنبال کنید (برای سادگی در این پست، دستورالعمل‌ها به دستگاه‌های اندرویدی مرتبط هستند – اگرچه شما می‌توانید آن‌ها را برای دستگاه‌های iOS نیز دنبال کنید):

  1. واتس اپ را در گوشی هوشمندتان باز کنید.
  2. در دستگاه‌های اندرویدی، بر روی آیکون سه نقطۀ عمودی (همبرگری) در بالا سمت راست صفحه کلیک کنید، در دستگاه‌های آیفونی بر روی آیکون دنده در پایین سمت راست صفحه کلیک کنید. سپس گزینه دستگاه‌های متصل را انتخاب کنید.
  3. اگر به جز دستگاه‌هایی که خودتان استفاده می‌کنید، دستگاه‌های دیگری هم در لیست موجود باشند که نسبت به آن‌ها هیچ اطلاعاتی ندارید، این یک نشانۀ قطعی برای هک شدن حساب کاربری شما است.
  4. بلافاصله این حسابهای متصل را حذف کنید!

 

اگر حساب واتس اپ شما هک شده است این مراحل را دنبال کنید

اگر حساب کاربری واتس اپ شما هک شده است، بهتر است آن را به صورت فوری با استفاده از تلفن هوشمند خود حذف کنید و همه چیزی که به آن متصل شده است، مانند واتساپ وب، را قطع کنید.

در ادامه، راهنمای مرحله به مرحله حذف حساب کاربری واتساپ شما اگر مشکوک به هک شدن آن هستید آمده است:

  1. واتس اپ را در گوشی هوشمندتان باز کنید – نه از طریق مرورگر خود.
  2. بر روی آیکون تنظیمات (بالا سمت راست در گوشی های اندرویدی و پایین سمت راست در آیفون‌ها) کلیک کنید، سپس به “حساب” بروید.
  3. گزینه “حذف حساب من” را انتخاب کنید، سپس شماره تلفن همراه خود را با فرمت بین‌المللی وارد کنید.
  4. حالا بر روی “حذف حساب من” کلیک کنید. تمام تاریخچه پیام رسانی شما و پشتیبان گیری Google Drive/iCloud شما حذف شده و شما از همه گروه های واتساپ حذف می شوید.
واتس اپ
چگونه حساب واتس‌ اپ خود را در صورت هک شدن حذف کنید.

بعد از انجام این کار، بسیار مهم است که دستگاه‌های خود را به‌طور کامل با آنتی ویروس اسکن کنید؛ برای این کار میتوانید از آنتی ویروس نود 32 استفاده کنید، که برای سیستم عامل‌های ویندوز، مک، آندروید در دسترس است.

چگونه از حملات هکر در آینده محافظت کنم؟

شما می‌توانید خود را در برابر حملات هکر به حساب واتساپ خود محافظت کنید.یکی از این راه حل ها نصب آنتی ویروس می باشد،شما با نصب آنتی ویروس بروی سیستم عامل خود،میتوانید تا حدی جلوی این خطرات را بگیرید، علاوه بر این، به‌روزرسانی نرم‌افزار WhatsApp شما می‌تواند به افزایش محافظت شما در برابر حملات هکر کمک کند چرا که چنین به‌روزرسانی‌هایی اغلب آسیب‌پذیری‌های امنیتی جدید را رفع می‌کنند.

 

لینک‌های فوروارد شده احتیاط کنید

پیام‌های فوروارد شده که حاوی لینک هستند ممکن است به سرعت به اسپم تبدیل شوند. اطلاعیه‌های جایزه، یادآورهای مشکوک و یا پیشنهادهای بسیار ارزان قیمت هیچ کاری با سرویس پیام‌رسان ندارند.

بنابراین وقتی پیام‌هایی با این ویژگی‌ها را از طریق حساب واتس اپ خود دریافت می‌کنید (حتی اگر آن‌ها را از یکی از مخاطبان خود دریافت کنید)، بسیار مراقب باشید؛ زیرا یک حمله هکی به WhatsApp ممکن است پشت این پیام‌ها پنهان شده باشد.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *